Få glæde af de mange fordele ved annoncering på sociale medier

Vi bruger fortsat mere af vores tid online. Det skyldes ikke mindst de sociale medier, som med deres mange egenskaber influerer flere og flere aspekter af vores hverdag. Denne udvikling kan man som virksomhedsejer udnytte på en måde, der – hvis det gøres korrekt – kan være meget profitabelt.

Den store brug af de sociale medier hos de fleste mennesker giver en unik mulighed for at målrette sin annoncering ved at sikre sig, at de rette informationer placeres foran de rette øjne på det rette tidpunkt, hvilket er essensen af god markedsføring.

Store datamængder giver unikke muligheder

De sociale medier giver først og fremmest virksomheder for at annoncere for deres produkt eller service, der hvor de potentielle kunder allerede befinder sig – netop online. Men annoncering på de sociale medier adskiller sig fra mange andre former for online annoncering, fordi de forskellige platforme ligger inde med enormt meget data om deres brugere, som virksomheder kan benytte til deres fordel.

De mange informationer om potentielle kunder, som de sociale medier indirekte kan gøre tilgængelige gør det muligt på helt unik vis at tilpasse din virksomheds annoncering. På den måde kan du dels sikre dig, at din annoncering når ud til de rigtige mennesker og i øvrigt tilpasse de enkelte annoncer, så de appellerer mere eller mindre til specifikke målgrupper.

Den tilpassede annoncering er noget, som ingen andre steder er tilgængeligt i den udstrækning, som er tilfældet gennem de sociale medier. Netop dette er også i de fleste tilfælde den bærende årsag til, at virksomheder vælger at annoncere på forskellige sociale medier.

Mange platforme

Når de sociale fylder mere og mere i de flestes hverdag, skyldes det blandt andet, at der kommer fortsat flere platforme til, som har forskellige egenskaber, og som kan tilbyde deres brugere forskellige ting. Af denne årsag spiller de sociale medier ind i flere og flere aspekter af vores hverdag.

Der er derfor også mange forskellige platforme at vælge i mellem, når du skal vælge, hvor og hvordan du ønsker at annoncere. Gode eksempler på sociale medier, der kan være profitable at vælge at annoncere på, er Facebook, Instagram og LinkedIn. Disse er alle platforme, som i mange tilfælde indgår i den daglige rutine og derfor platforme, som tillader, at din annonce bliver set af rigtig mange mennesker. Når du vælger, hvilken platform du vil annoncere på, handler det blandt andet om, hvilket produkt eller hvilken service, din virksomhed tilbyder.

Der gælder en række overordnede regler for, hvad der er en henholdsvis god og dårlig idé, når man annoncerer online. Disse regler gælder for annoncering på alle de forskellige sociale medier, men det varierer også fra medie til medie, hvilke muligheder der er, og hvordan det er klogest at gå frem med sin annoncering. Dette skyldes blandt andet, at de forskellige platforme er opbygget forskelligt og at de anvendes forskelligt af deres brugere. Kunne du eksempelvis godt tænke dig at vide mere om, hvordan du bedst muligt annoncerer og får noget ud af din annoncering på LinkedIn, kan du læse meget mere om netop dette på LinkedInAnnoncering.dk.

Skab kvalitetstrafik

At annoncere online handler ikke blot om at skabe trafik, men om at skabe kvalitetstrafik – det vil sige trafik, der rent faktisk skaber kunder, hvilket i sidste ende kan ses på omsætningen. Dette gøres først og fremmest ved at sikre, at de personer, der får information om din virksomheds produkt eller service, er personer, der kunne være interesseret i selv samme. Den unikke mulighed for at målrette annonceringen, som de sociale medier giver, gør det muligt i langt højere grad at sikre sig, at den trafik der skabes, er en, der også skaber nye kunder.

 

Få flere marketinghistorier på AbsolutMarketing.dk.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *