Mødelokaler

Hvorfor det er vigtigt at vælge det rigtige mødelokale til virksomheden.

Der findes mange forskellige mødelokaler der passer til alle behov. Uanset om du er et nystartet firma der skal have jobsamtaler i hyggelige omgivelser, eller skal holde konference for flere hundrede mennesker – så findes de spredt i hele Danmark. De fås i mange forskellige kvaliteter også, så hvis du har brug for en tavle og et stykke kridt, kan det lade sig gøre, men også hvis du har brug for whiteboards og skærme i massevis.

Der kan være forskellige krav fra virksomheder til det helt rigtige mødelokale, og det er der en god grund til. Det er vigtigt at lokalet afspejler den profil du som person, vært eller virksomhed gerne vil vise til dine gæster eller kunder. Der kan derfor være rift om de rigtig gode lokaler til netop dit møde. Derfor er det også smart at booke i rigtig god tid, lige så snart du ved hvornår du skal bruge det, og hvor mange der skal være plads til – så er du i hvert fald sikret.

 

Hvad et mødelokale kan betyde for din virksomhedsprofil.

Det er en god idé at overveje en masse ting inden du booker mødelokalet til din næste firmafest, jobsamtale, konference eller noget helt andet. Mange tror at disse lokaler bare er store tomme rum som lejeren selv kan fylde ud så det passer til deres behov. Det er også til dels rigtigt, men mange gange er det også rummet i sig selv der kan være udsmykning – det er måske ikke nødvendigt at investere i kæmpe store guirlander og scener, hvis lokalet allerede stiller det til rådighed.

IMG_0749Det er mange gange lokationen af mødelokalet der afgør dette – det kan være i en topmoderne bygning med hotel og konferencelokaler, eller i en lille hyggelig bygning i en baggård i København. Alle lokaler her hver sin charme, men selvfølgelig kan lejeren også selv tilføre hvad han eller hun nu mener er passende. Det kan være alt fra udsmykning i form af billeder, gulvtæpper og lignende, til teknisk udstyr som computere og projektorer – der er masser af muligheder. På modelokaler.dk kan du finde lokaler der passer lige netop dig og din virksomhed, i København, Middelfart og i Roskilde. Du skal bare fortælle os hvornår du vil booke, og hvor mange mennesker i bliver – og så er du i gang med at sætte det helt rigtige lokale op.

 

Værd at vide inden du booker mødelokalet til dit næste firmaevent.

Danmark er fyldt med alle mulige former for mødelokaler, som passer til enhver begivenhed – jobsamtaler, firmafester, eller noget helt andet – så findes det. Der er dog nogle ting der er værd at overveje inden du booker de næste lokale – herunder placering, størrelse, pris og muligheder. Hvis det er en stor fest for et landsdækkende firma, er det måske en god idé at placere det rimelig centralt i forhold til medarbejderne, så ikke nogen skal pendle meget længere tid end andre.

Samtidig er det en god idé at finde et lokale tæt på offentlig transport, så gæsterne kan komme dertil uden bil. Prisen er oftest den faktor der gør den største forskel hos lejeren. Det er derfor vigtigt at gøre sig nogle tanker om hvor mange gæster man forventer, så du kan booke det rigtige mødelokale og undgå at betale alt for mange penge for det, hvis i kan være på langt mindre plads en lokalet er beregnet til. Udover dette, er det også godt at kigge på mulighederne i mødelokalet – er der mulighed for at sætte en scene op, projektor, swimmingpool eller noget helt andet – for mange udlejere tilbyder nogle helt forskellige ting.

One comment

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *